Integritetspolicy

På Barkr tar vi integriteten och skyddet av våra kunders personuppgifter på största allvar. I denna integritetspolicy kommer vi att förklara hur vi samlar in, behandlar och skyddar din personliga information i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) och andra tillämpliga lagar.

  1. Vilken information samlar vi in?

Vi samlar in olika typer av personlig information från våra kunder för att tillhandahålla våra tjänster, såsom:

  • Namn, e-postadress, postadress och telefonnummer
  • Fakturerings- och fraktinformation
  • Betalningsinformation, såsom kreditkortsnummer och utgångsdatum
  • Orderhistorik och transaktionsinformation
  • Information relaterad till kundtjänstförfrågningar, inklusive chattloggar och e-postkorrespondens
  • Demografisk information, såsom ålder och kön
  • Information relaterad till din enhet och webbläsare, såsom IP-adress, operativsystem och webbläsartyp
  1. Hur använder vi din information?

Vi använder dina personuppgifter för att:

  • Behandla dina beställningar och tillhandahålla våra tjänster
  • Kommunicera med dig angående dina beställningar, kundtjänstförfrågningar och marknadsföringskampanjer
  • Förbättra våra tjänster och hemsida
  • Förhindra bedrägeri och skydda mot obehörig åtkomst till våra system
  • Följ lagliga krav
  1. Hur delar vi din information?

Vi kan komma att dela din personliga information med tredjepartstjänsteleverantörer för att hjälpa oss tillhandahålla våra tjänster, såsom:

  • Betalningsbehandlare för att behandla betalningar
  • Fraktare för att leverera dina beställningar
  • Marknadsföringstjänsteleverantörer för att skicka reklammejl och reklamkampanjer
  • Kundtjänstplattformar för att hantera kundförfrågningar

Vi kommer endast att dela din personliga information med dessa tredjepartstjänsteleverantörer i den utsträckning det är nödvändigt för att de ska kunna utföra sina tjänster. Vi kommer också att säkerställa att dessa tredjepartstjänsteleverantörer är GDPR-kompatibla och har adekvata säkerhetsåtgärder på plats för att skydda din personliga information.

  1. Hur skyddar vi din information?

Vi använder branschstandardiserade säkerhetsåtgärder för att skydda din personliga information från obehörig åtkomst, avslöjande eller modifiering. Dessa säkerhetsåtgärder inkluderar:

  • Kryptering av känslig data, såsom kreditkortsnummer och lösenord
  • Åtkomstkontroller och autentiseringsprocedurer för att begränsa åtkomst till personlig information
  • Regelbunden övervakning och testning av våra system och infrastruktur för sårbarheter och hot
  • Utbildning för våra anställda om dataskydd och sekretesspraxis
  1. Vilka är dina rättigheter?

Enligt GDPR har du rätt att:

  • Få tillgång till din personliga information
  • Rätta felaktiga personuppgifter
  • Radera din personliga information (under vissa omständigheter)
  • Invända mot behandlingen av dina personuppgifter
  • Begär överföring av dina personuppgifter till en annan organisation

Om du vill utöva någon av dessa rättigheter, vänligen kontakta oss med hjälp av kontaktuppgifterna nedan.

  1. Hur länge behåller vi din information?

Vi kommer att behålla din personliga information så länge det är nödvändigt för att tillhandahålla våra tjänster och uppfylla juridiska skyldigheter. Vi kommer också att behålla din personliga information under en rimlig tid efter att du upphört att vara kund hos [företagets namn] för att säkerställa att vi kan svara på eventuella frågor eller klagomål.

  1. Ändringar av denna integritetspolicy

Vi kan uppdatera denna integritetspolicy då och då för att återspegla ändringar i vår praxis eller juridiska krav. Vi uppmuntrar dig att regelbundet granska denna sekretesspolicy för eventuella ändringar.

  1. Kontakta oss

Om du har några frågor eller funderingar om vår integritetspolicy, vänligen kontakta oss på kontakt@barkr.se